ZARZĄD TVP jest zaniepokojony spadkiem udziałów w rynku głównej anteny telewizji publicznej, dysponującej największym budżetem i decydującej o przychodach TVP. „Jedynka” coraz częściej staje się stacją czwartego wyboru, przegrywając z konkurencją i TVP2. Od dnia wprowadzenia nowej ramówki we wrześniu i październiku br. średnie udziały w rynku TVP1 w grupie widzów w wieku 16-49 wynosiły 15,11 proc., podczas gdy w analogicznym okresie 2009 r. - 16,54 proc. Jest to największy spadek udziałów w rynku w porównaniu z głównymi antenami konkurencji i TVP2.
IWONA SCHYMALLA została nowym dyrektorem TVP 1. Zarząd TVP oczekuje od nowej dyrektor „Jedynki” zrealizowania wyznaczonych celów, czyli udziałów TVP1 w rynku w grupie widzów w wieku 16-49 lat na poziomie 17,5 proc., przywrócenia standardów dziennikarskich w programach informacyjnych i publicystycznych oraz powrotu „Jedynki” na pozycję lidera, jako głównej anteny telewizyjnej w Polsce. Dotychczasowy dyrektor TVP1 Witold Gadowski otrzymał propozycję objęcia innego stanowiska w „Jedynce”.
MINĘŁA TRZECIA ROCZNICA nadawania programu przez antenę informacyjną Telewizji Polskiej - TVP INFO. 6 października 2007 r. zajęła ona miejsce regionalnej Trójki (TVP3). TVP INFO nadaje 20 godzin programu na dobę, w tym ok. 16 godzin na antenie ogólnopolskiej i ok. 4 godzin w paśmie rozłącznym. Programy lokalne przygotowywane są przez 16 ośrodków terenowych TVP.
(mł)
Pomóż w rozwoju naszego portalu