Reklama

Gryfice

Odpust i festyn parafialny

2014-09-03 16:12

Magdalena Halak
Ks. Tomasz Worobec
Edycja szczecińsko-kamieńska 36/2014, str. 6

Magdalena Halak

Odpust jest świętem patronalnym kościoła parafialnego. W ciągu roku liturgicznego każda parafia przeżywa swoją uroczystość odpustową i jest to szczególny dzień, gdyż czci się wówczas patrona parafii. Można powiedzieć, że to imieniny całej parafii.

15 sierpnia przeżywaliśmy nasz doroczny odpust parafialny – Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny. Nasze wspólne świętowanie poprzedziło triduum połączone z nowenną, modlitwą różańcową, Nieszporami, Mszą św. i możliwością przystąpienia do sakramentu pokuty i pojednania. W ramach przygotowań do odpustu została odprawiona Msza św. na cmentarzu za zmarłych parafian.

Już o godz. 7 przy kościele Mariackim w Gryficach zrobiło się bardzo gwarnie, gdyż wielu parafian przyszło, aby wspólnie rozstawić namioty, krzesła i stoliki na placu wokół kościoła. O godz. 9 ruszył odpustowy jarmark, na którym gryficzanie mogli kupić chleb i makowce z Wilna, obwarzanki, książki religijne, zabawki (baloniki, kolorowe wiatraki), miody (a nawet obejrzeć pracujące pszczoły i posłuchać ciekawych wykładów). Nie zabrakło atrakcji dla najmłodszych, którzy korzystali z dmuchanej zjeżdżalni, toru przeszkód, zajadali się watą cukrową, a nawet, dzięki p. Monice, mogli choć na chwilkę zamienić się w cudownego motylka czy królika.

Reklama

O godz. 11.30 rozpoczęła się Suma odpustowa, której przewodniczył ks. prał. dr Zygmunt Wichrowski. Po uroczystej Eucharystii ulicami Gryfic przeszła procesja. O godz. 13 proboszcz ks. kan. dr Kazimierz Półtorak uroczyście otworzył festyn parafialny. Był to moment, w którym z nieba spadło kilka kropel deszczu. Nasz gość – Katolicki Zespół Ewangelizacyjny z Katowic „Testimonium” bardzo szybko swoim śpiewem uwielbienia rozwiał deszczowe chmury. W piosenkach, które mogliśmy usłyszeć, świadectwach i komentarzach każdy uczestnik koncertu – niezależnie od wieku – odnalazł coś dla siebie, a na pewno powrócił z koncertu ubogacony skłaniającymi do refleksji przeżyciami estetycznymi i duchowymi, odkrywszy swoisty „przemyt myśli” oraz reklamę prawdziwych wartości.

Po cudownej uczcie duchowej zaczęliśmy wspólnie biesiadować, jak jedna wielka rodzina. Na scenie Ksiądz Proboszcz rozdał nagrody za wspaniałe wianki, które zostały wykonane specjalnie na konkurs. Następnie odbył się konkurs o tematyce gryfickiego Radia PLUS, które już niebawem osiągnie swoją pełnoletność. Nie zabrakło również licytacji, podczas której nabywane były skrzynki wykonane metodą decoupage i bon na poprowadzenie swojego programu w Radiu PLUS Gryfice. W tym czasie wszyscy mogli skosztować przepysznej grochówki, swojskiego chleba ze smalcem i ogórkiem małosolnym, kiełbaski czy kaszanki z grilla, a przede wszystkim zjeść smaczne ciasto upieczone przez naszych parafian i mieszkańców Gryfic. W końcu nadszedł czas na przedstawienie wykonane przez wolontariuszy. Tym razem była to „Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków”. Po raz kolejny niesamowite wrażenie zrobił benefis ks. proboszcza Ryszarda Raczkiewicza. Po wspólnym śpiewaniu nastąpił długo oczekiwany moment – losowanie nagród głównych (roweru, zestawu encyklopedii przyrodniczych, zestawów kosmetyków i wekeendu w spa).

Na koniec podziękowaliśmy sponsorom, uczestnikom festynu i tym, bez których naszego przedsięwzięcia by nie było.

Tagi:
odpust

Na maliny do Solcy

2019-08-21 11:25

Anna Skopińska
Edycja łódzka 34/2019, str. 6-7

O miłości Boga i człowieka, męczeństwie i świętości, wierze i zwątpieniu, życiu bez przywiązania i perspektywie wieczności mówił o. Marcin Droś OFM. Franciszkanin przewodniczył Mszy św. odpustowej w kościele pw. św. Wawrzyńca, diakona i męczennika, w Solcy Wielkiej

Maria Niedziela
Procesja z przedstawicielkami Kół Żywego Różańca

W homilii wskazał też na przykład i świadectwo życia patrona parafii. – On pokazuje, jak kochać drugiego człowieka bardziej od siebie, jak wierzyć i w tej wierze wytrwać do końca – mówił. Uroczystość odpustową uświetniły: orkiestra dęta miejscowej Ochotniczej Straży Pożarnej oraz parafialny chór.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

USA: kasowy sukces antyaborcyjnego filmu „Nieplanowane”

2019-08-19 12:50

rk (KAI) / Los Angeles

„Unplanned”(Nieplanowane) – film o nawróconej aborcjonistce Abby Johnson, która niegdyś kierowała jedną z największych amerykańskich klinik aborcyjnych, bije rekordy popularności w USA. Mimo nieprzychylnego nastawienia dystrybutorów i wielu krytyków filmowych, pełnometrażowa produkcja okazała się nie tylko hitem kasowym, lecz tytuł ten już w pierwszym tygodniu sprzedaży zajmuje pierwsze miejsce wśród filmów DVD oferowanych przez sklep Amazon.

unplannedfilm.com

W filmie, który w Polsce zobaczyć będzie można w kinach jesienią tego roku, występuje Ashley Bratcher w roli szefowej teksańskiej filii aborcyjnego giganta Planned Parenthood. Produkcja kosztowała 6 mln dolarów, a po 19 tygodniach wyświetlania jej w 1500 kinach w USA zarobiła prawie 19 mln dolarów. Dochodzą do tego nieobjęte statystyką zyski z pokazów za granicą.

Tymczasem sukces kinowy przełożył się także na sprzedaż filmu w formie DVD. Od ubiegłego tygodnia, kiedy ukazał się w formie wideo, dotąd sprzedano około 225 tys. jego kopii. Można go nabyć też na dysku Blu-ray oraz obejrzeć za pomocą streamingu na Amazon Prime Video.

Film pokazywany jest też w kinach Kanady, Wielkiej Brytanii, Filipin oraz krajach latynoamerykańskich. Planowana jest jego dystrybucja w Pakistanie.

Wyświetlanie film niejednokrotnie napotykało na trudności. Największą miało być przyznanie kategorii „R” – stosowanej wobec filmów z obrazami przemocy i seksu – przez stowarzyszenie filmowców Motion Picture Association of America.

Opisana w filmie i książce historia Abby Johnson dowodzi, iż liczne czuwania modlitewne obrońców życia przed klinikami aborcyjnymi mają olbrzymi sens. Bohaterka przeszła niemal wszystkie szczeble kariery w największej proaborcyjnej organizacji na świecie. W pewnym momencie zrezygnowała z pracy i stała się gorącą obrończynią życia. Przełom nastąpił w chwili, gdy na obrazach ultrasonograficznych zobaczyła, jak nienarodzone trzynastotygodniowe dziecko broni się przed aborcją. „Widziałam, jak to dziecko walczyło o życie” – wspominała Johnson, dziś członkini grupy „Koalicja dla Życia”. Johnson zaapelowała do działaczy pro-life, by się nie poddawali, i zawsze byli tak obecni, żeby mogło to „odmienić serca zwolenników aborcji”.

Autorka w swej książce opowiada także o osobistej tragedii, gdy, mimo stosowania środków antykoncepcyjnych, dwukrotnie poddała się aborcji, zabijając swoje nienarodzone dzieci. Organizacja Planned Parenthood bezskutecznie próbowała sądownie zabronić swej byłej pracownicy mówienia o swoich doświadczeniach na stanowisku dyrektorskim.

Johnosn założyła organizację „And Then There Were None” (I nie było już nikogo). Pomaga też byłym pracownikom klinik aborcyjnych w trudnym procesie przejścia z pracy dla „przemysłu aborcyjnego” do normalnego funkcjonowania na co dzień. Ci, którzy zdecydują się odejść z pracy w klinikach aborcyjnych, otrzymują pomoc prawną i finansową. Osobom takim zapewniona jest także duchowa opieka ze strony kapłanów, pastorów czy duchownych różnych wyznań i religii.

Reżyserami i autorami scenariusza są Cary Solomon i Chuck Konzelman.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Małe zwycięstwo Węgrów nad lobby LGBT

2019-08-22 17:25

vaticannews / Budapeszt (KAI)

Węgrzy odnieśli małe zwycięstwo nad lobby homoseksualnym w Budapeszcie, po tym, jak środowiska broniące małżeństwa i rodziny oprotestowały kontrowersyjną kampanię reklamową firmy Coca-Cola.

wikipedia.org

Wcześniej w tym miesiącu największy producent napojów na świecie rozpoczął kampanię promującą LGBT. Na dworcach i przystankach autobusowych zawisły plakaty przedstawiające pary jednopłciowe pijące popularny napój oraz hasła: „Miłość to miłość”, „Zero cukru, zero uprzedzeń”, czy „Bez cukru, bez przesądów”. Kampania spotkała się z szerokim protestem ze strony społeczeństwa i polityków.

Ponad 41 tys. podpisów pod petycją na stronie CitizenGO, a także bojkot produktów firmy Coca-Cola w sklepach spowodowały, że międzynarodowa firma wycofała się z tej kampanii reklamowej w stolicy Węgier. Prezes CitizenGO na Węgrzech, Eszter Zaymus, wzywa do dalszego bojkotowania Coli, która nie przestaje lobbować na rzecz LGBT. Podobny apel, w mediach społecznościowych, skierował premier Victor Orbán.

Petycja obywateli Węgier podkreślała, że instytucja małżeństwa zakłada się na nierozerwalnym związku kobiety i mężczyzny oraz że rodzina jest jednostką fundamentalną dla przetrwania narodu. Wzywała ona władze do „trzymania w ryzach lobby LGBT, aby nie narażać na szwank publicznych morale”. Petycja dotyka również tematu prawa rodziców do decydowania o tym, kiedy i jak będą edukować swoje dzieci w temacie ludzkich relacji.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Redaktor Naczelna Tygodnika Katolickiego „Niedziela” wyznaczyła w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Rozumiem