Reklama

Spekulacje

Włoskie gazety, które zawsze powołują się na „dobrze poinformowane źródła”, podają sprzeczne informacje na temat decyzji Stolicy Apostolskiej w sprawie rzekomych objawień w Medjugorie. Jedni twierdzą, że Watykan wydał już opinię negatywną, inni podają, że jeszcze w ogóle nie została ona podjęta.

Zapytany o tę sprawę metropolita Sarajewa kard. Vinko Puljić wyraził żal do mediów za nadinterpretację słów Papieża, które Franciszek wypowiedział podczas konferencji prasowej na pokładzie samolotu, gdy wracał do Rzymu z Bośni i Hercegowiny. W wypowiedzi dla chorwackiego tygodnika „7 Dnevno” zarzucił, że media wypaczyły słowa Ojca Świętego i przypisały im niewłaściwe znaczenie, jakoby Papież już podjął decyzję w sprawie rzekomych objawień – jeszcze przed zakończeniem prac komisji. – Wierzę, że decyzja papieża Franciszka będzie sprawiedliwa i słuszna – powiedział kard. Puljić.

2015-07-07 11:52

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Wystąpienie premiera Morawieckiego w Sejmie to punkt zwrotny tej kampanii

2020-06-04 18:16

[ TEMATY ]

premier

kampania

Eryk Mistewicz

Adam Guz/KPRM

Mateusz Morawiecki odreagował tygodnie partyjnych ataków. Z głowy, bez kartki, przedstawił w Sejmie jasną wizję Polski, porwał energetyczną, z pasją opowieścią i pokazał, ile jeszcze dobrego może zrobić duet Morawiecki-Duda. To było jedno z lepszych wystąpień w polskim Sejmie. Konkretne, stanowcze, ofensywne – mówi Eryk Mistewicz, ekspert kampanii wyborczych, prezes Instytutu Nowych Mediów

ZOBACZ PRZEMÓWIENIE PREMIERA MATEUSZA MORAWIECKIEGO

- W jakim etapie kampanii prezydenckiej jesteśmy?

- Niedługo ostatnia prosta, wówczas już nie można zrobić ani jednego błędu. Tymczasem wszyscy zawodnicy są absolutnie zmęczeni dotychczasowymi zwodami, zmianami, wyborcy oczywiście też.

- Świeże siły prezentuje w tej sytuacji kandydat Platformy, Rafał Trzaskowski.

- Tak. Kandydat PO dysponuje gigantycznym handicapem, ma o wiele łatwiej od wszystkich innych uczestników wyścigu. Jest młody, świeży, niesterany kampanią, nieopatrzony tak, jak opatrzony stał się już Szymon Hołownia, Władysław Kosiniak-Kamysz, nie mówiąc już o urzędującym prezydencie, Andrzeju Dudzie. Trzaskowski jest przy tym „teflonowy”, także za sprawą skali ataków prowadzonych przeciwko niemu, która jest tak duża, tak przewidywalna, że stała się przeciwskuteczna. Jeśli nic zasadniczo wielkiego się nie wydarzy, Rafał Trzaskowski zmierzy się w drugiej turze z Andrzejem Dudą. To będą dwie odmienne wizje Polski, jasne i zrozumiałe odmienne opowieści o Polsce.

- Wielokrotnie mówił Pan o tym, uczestnicząc i obserwując zagraniczne kampanie wyborcze, że urzędujący prezydent zawsze ma trudniejsze zadanie. Niezależnie od tego, ile dobrego by zrobił w trakcie kadencji, zawsze jest już jakoś „opatrzony”, względem świeżych walczących z nim konkurentów - ma trudniej. Jaka to jest kampania dla Andrzeja Dudy?

- Równie trudna jak ta z 2015 r. W pewnych zakresach wręcz trudniejsza. Na pewno nie jest to kampania oczywista, w sposób oczywisty gwarantująca zwycięstwo Andrzejowi Dudzie. Ta kampania zresztą już trwa i trwa, pandemia wydłużyła ją niemiłosiernie. Ten czas zużywa już wszystkich. A ileż może pan prezydent wspominać sukcesy swojej prezydentury, mówić o gigantycznej skali programów redystrybucji środków, o sukcesach w polityce zagranicznej, bezpieczeństwie energetycznym. Ile razy można to powtarzać, ile kółek można robić po Polsce odwiedzając po raz kolejny powiat po powiecie? W kontaktach z ludźmi radzi sobie rzeczywiście dobrze, ale czy to gwarantuje mu zwycięstwo w tych wyborach? Szczególnie przy wejściu na arenę nowego zawodnika i de facto rozpoczęciu kampanii na nowo?

- Co będzie głównym punktem sporu, linią kampanijnego wyścigu?

- Jak już powiedziałem: dwie wizje Polski. Bowiem Andrzej Duda i Rafał Trzaskowski są na antypodach, różnią się właściwie we wszystkim. Różny jest ich stosunek do wiary i wartości, tożsamości narodowej i historii, inną mają wrażliwość społeczną, inna jest ich empatia, inne podejście do słabszych i gorzej sytuowanych w wyniku przemian ostatnich 30 lat. Inne jest ich rozumienie miejsca podległości Polski wobec instytucji europejskich itd. itd.

- Mateusz Morawiecki w Sejmie, prosząc o wotum zaufania dla swojego gabinetu, i opisując tę różnicę użył sformułowania „rozumienie polskich interesów”. Odmienne u niego i Andrzeja Dudy, a odmienne u polityków opozycji.

- Wystąpienie premiera Morawieckiego w Sejmie to był punkt zwrotny tej kampanii. I jedno z lepszych jego wystąpień. Konkretne, stanowcze, ofensywne. Nie spodziewałem się, że wyrwie opozycji datę 4 czerwca i zaproponuje tak silną, z pasją, energią, bez kartki i zdaje się bez specjalnego przygotowania, opowieść o Polsce i dylematach przed którymi wszyscy stoimy. Że poprosi o głos, wejdzie na mównicę i po prostu odreaguje w pełnym pasji wystąpieniu miesiące, a szczególnie ostatnie tygodnie poniewierania przez opozycję, która wyprowadzała przeciwko niemu i jego ministrom właściwie ciągłe ataki, także z atakowaniem Polski z zewnątrz, z użyciem instytucji unijnych. Swoją drogą coś niebywałego, nie do wyobrażenia np. aby politycy francuscy, nawet pozostający w takim zwarciu z rządem jak Marine Le Pen czy Jean-Luc Melenchon zdecydowali się na atakowanie Francji spoza kraju. Wyborcy by ich roznieśli.

- Dlaczego wystąpienie premiera Morawieckiego było punktem zwrotnym kampanii?

- Po pierwsze, pokazało niesłychaną jak na ten etap rządów i po kilku przesileniach jedność, wspólnotę obozu zmiany. Wyniki głosowania o wotum zaufania pokazały, że próby rozbicia tego obozu, choć wciąż będą następowały, na tę chwilę palą na panewce.

Po drugie, nadawało energetyczną nową jakość, ale również intelektualną świeźość. Po tym wystąpieniu wiadomo bardzo dokładnie o co chodzi duetowi Duda-Morawiecki, o jaką Polskę. Wiadomo, z jakimi siłami walczą, kto im i wszystkim Polakom przeszkadza, komu nie w smak ich działanie – zostało to jasno nazwane, bardzo dokładnie i w prostych słowach opowiedziane. Opowiedzieli też, co osiągnęli w ostatnich miesiącach, dzięki jakim działaniom przeprowadzili nas Polaków przez największą katastrofę epidemiologiczną, ale i ze skutkami gospodarczymi, ostatniego pół wieku.

Po trzecie, wreszcie wiadomo dokąd idziemy. Dokąd i po co. Premier Morawiecki nawiązał do wielkich powojennych planów odbudowy, do Planu Marshalla, ale i do Planu Junckera nadania energii Europie. Trudno uprawiać politykę bez wizji. Trudno uprawiać politykę jak sztukę dla sztuki. Plan Dudy czyli postawienie na inwestycje, a co za tym idzie na nowe miejsca pracy, na impuls rozwojowy, na wielkie inwestycje publiczne, na rozruszanie tak wielu branż to plan, na który kontrkandydatom Andrzeja Dudy będzie bardzo trudno odpowiedzieć. To jest właśnie ten moment kampanii, w którym urzędujący prezydent pokazuje wizję i determinację w jej wprowadzaniu. Swoją drogą wyjątkowo trudny moment dla jego kontrkandydatów.

CZYTAJ DALEJ

Business Without Limits – kongres gospodarczy w Internecie już 18-19 czerwca!

2020-06-05 13:53

[ TEMATY ]

gospodarka

konferencja

biznes

Organizator

Przedstawiciele biznesu, polityki i samorządów, eksperci i naukowcy spotkają się w dniach 18-19 czerwca na VII edycji Kongresu Business Without Limits (BWL). W tym roku to wydarzenie biznesowo-ekonomiczne w całości odbędzie się w Internecie. Patronat medialny nad tym wydarzeniem obiął m.in. tygodnik "Niedziela".

Kongres Business Without Limits Online to wydarzenie po raz pierwszy zorganizowane zdalnie i w 100 procentach dostępne w Internecie. W myśl idei biznesu, który nie zna ograniczeń, a którego zawsze wspólnym mianownikiem jest rozwój, od czterech lat w G2A Arena odbywa się Kongres Business Without Limits (BWL). W tym roku, z uwagi na zaistniałą sytuację, w dniach 18-19 czerwca odbędzie się Internetowa wersja Kongresu. VII edycję wydarzenia wypełnią transmisje live, prezentacje, rozmowy i debaty na temat gospodarki i sytuacji ekonomicznej kraju oraz świata.

VII edycja Kongresu Business Without Limits ma wyjątkowy charakter i przekaz. Świat i gospodarka znalazły się w całkowicie nowej sytuacji. Wraz z zaproszonymi prelegentami będziemy się starali odpowiedzieć na jakże nurtujące pytania dotyczące przyszłości. Przeprowadzimy liczne, ale ważne rozmowy i debaty, w których udział wezmą goście ze świata biznesu, polityki, samorządów i organizacji pozarządowych.

Dwudniowy BWL to niezależne prezentacje, konferencje tematyczne i debaty. Tym razem, wyjątkowo, dyskusje będą odbywać się zdalnie, łącznikiem tych dyskusji ważnych nie tylko z punktu biznesowego, ale i społecznego jest obiekt – G2A Arena. W czerwcu br. obchodzimy IV rocznicę jego funkcjonowania i Kongres BWL w szczególny sposób podreśla cztery lata działania Centrum Wystawienniczo-Kongresowe Województwa Podkarpackieg – podkreśla Kamil Szymański, Prezes Zarządu CWK Operator, operatora G2A Arena Centrum Wystawienniczo-Kongresowego Województwa Podkarpackiego.

Uczestnicy wydarzenia będą mogli posłuchać merytorycznych dyskusji i prlekcji takich, jak: „Kryzys Gospodarczy – Perspektywy”, „Biznes 2021 – Prawo Podatki – Zmiany”, „Kryptowaluty – Format Nowej Gospodarki”, „Rola Biznesu w Dialogu Społecznym”, „Ngo dla Biznesu”, „Finansowanie Innowacji W Polsce”, „Transformacja Cyfrowa i Cyber Ryzyko W Świecie Połączonym”, „Innowacje w Biznesie – Jak Przełamać Bariery?”, „Mice – Perspektywa 2021”, „Influencer Marketing”, „Perspektywy dla Rynku Pracy W Czasie Kryzysu”, „Kobieta W Biznesie”.

Wśród prelegentów znajdują się przedstawiciele biznesu, start-upów, instytucji badawczych, administracji rządowej i samorządowej. W dyskusjach udział wezmą m.in.: Małgorzata Jarosińska-Jedynak – Minister Funduszy i Poltyki Regionalnej Robert Kośla – Dyrektor Departamentu Cyberbezpieczeństwa Ministerstwo Cyfryzacji, Adam Łącki – Prezes Zarządu Krajowy Rejestr Długów, Andrzej Malinowski – przedstawiciel polskich pracodawców w Europejskim Komitecie Ekonomiczno-Społecznym, Jakub Pawelski – CEO LiveKid, Jacek Kubrak – Prezes Zarządu Podkarpackiego Centrum Innowacji, Krzysztof Szubert – Prezes Zarządu NCBR Investment Fund ASI S.A., Visiting Fellow University of Oxford, Krzysztof Tokarz – Prezes Zarządu Grupy Kapitałowej Specjał, Olaf Krynicki – Director of Communications Samsung, Małgorzata Rybak-Dowżyk, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Polityki Personalnej T-Mobile Polska S.A.

Jak przekazują Organizatorzy: każdy, kto chce uczestniczyć zdalnie w sesjach, debatach i spotkaniach, które będą miały miejsce podczas VII edycji Kongresu Business Without Limits w dniach 18-19 czerwca br., powinien wypełnić bezpłatny formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie internetowej.

Ważne informacje:

Termin: 18-19 czerwca 2020 r.

Miejsce: zdalnie

Rejestracja: Zobacz

Szczegóły na: Zobacz

Osoba do kontaktu:

Karolina Szpunar

Specjalista ds. Marketingu i PR

Tel. +48 792 799 121, e-mail: karolina.szpunar@cwkoperator.pl

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

Wspierają nas

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Redaktor Naczelna Tygodnika Katolickiego „Niedziela” wyznaczyła w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję