Reklama

Patriotyzm w modzie

Trzej polscy szczypiorniści z reprezentacji narodowej, która zakwalifikowała się do igrzysk olimpijskich w Rio de Janeiro i od kilku tygodni znowu jest na topie, promują kampanię „Poczuj dumę”. Karol Bielecki, Sławomir Szmal i Kamil Syprzak są ambasadorami akcji zorganizowanej przez wrocławską firmę Surge Polonia, która produkuje odzież patriotyczną. – Celem kampanii jest promowanie patriotyzmu, polskiej historii i pamięci o ludziach i wydarzeniach, z których możemy być dumni – mówi Mateusz Nawrocki, specjalista PR z firmy Surge Polonia. – Piłkarze ręczni godnie nas reprezentują, a jednocześnie pokazują, jak ważne w dążeniu do celu są wytrwałość i ambicja. Dlatego zaprosiliśmy ich do naszej kampanii.

O patriotyzmie można mówić na różne sposoby. Surge Polonia wybrała przekaz trochę nietypowy. Wizerunki naszych szczypiornistów z napisem: „Poczuj Dumę” umieszczono na 140 billboardach, które trafiły do 9 miast w Polsce. Akcja jest obecna również w Internecie, gdzie znajdziemy fotografie z sesji zdjęciowej, w której uczestniczyli sportowcy, oraz rozmowy, w których mówią czym dla nich są patriotyzm i poczucie narodowej dumy. – Patriotyzm oznacza ambicję, pasję, wiarę w siebie i poczucie wspólnoty – twierdzi Sławomir Szmal. – Przez udział w akcji chciałbym przekazać młodym ludziom swoje doświadczenia i zachęcić ich do wytrwałości i pracy – mówi z kolei Kamil Syprzak i dodaje: – Wiem, że taki impuls jest bardzo ważny. Pozwala wykorzystać i rozwijać talent.

Nie są to jedynie słowa, Syprzak spotkał się bowiem z drużyną szczypiornistek z wrocławskiego klubu piłki ręcznej UKS „Handball 28”, przeprowadził z nimi trening i rozmawiał także o patriotyzmie.

Reklama

Termin akcji – kwiecień i maj – nie jest przypadkowy. W kwietniu obchodziliśmy 1050. rocznicę Chrztu Polski. Na początku maja przypadają Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej oraz święto Konstytucji 3 maja. W akcję „Poczuj Dumę” może się włączyć każdy, np. przez umieszczenie na Instagramie zdjęć inspirowanych hasłem kampanii. W kolejnych miesiącach akcja będzie kontynuowana. Warto śledzić kolejne odsłony w Internecie.

Surge Polonia jest firmą z misją. Produkuje odzież patriotyczną, a jej nazwa (Powstań, Polsko) pochodzi od zawołania, które było umieszczone na sztandarze 1. Samodzielnej Brygady Spadochronowej dowodzonej przez gen. Stanisława Sosabowskiego. Na dzień założenia firmy wybrano specjalną datę – 11 listopada 2011 r. W działalność Surge Polonia wpisana jest edukacja – zwracanie uwagi odbiorców na polską historię, tę dawną i tę współczesną. Taki przekaz niosą umieszczane na odzieży wizerunki, prowadzony w Internecie blog historyczny oraz kampanie medialne, takie jak „Poczuj Dumę”. – To jedyna w swoim rodzaju kampania społeczno-edukacyjna – mówi Mateusz Nawrocki. – Organizujemy ją po to, by pokazać, że patriotyzm to postawa, która buduje wewnętrznie, daje dużo pozytywnych impulsów do działania i tworzy mocne więzi między ludźmi.

2016-04-27 08:50

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Piękne świadectwo wiary

2020-07-11 20:02

[ TEMATY ]

Gaworzyce

Góra św. Anny

Archiwum ks. Kamila Wiącka

Grupa 72 pątników w intencji ustania pandemii koronawirusa pielgrzymowała dzisiaj z Gaworzyc na Górę św. Anny.

Pielgrzymi modlili się o ustanie epidemii koronawirusa. - Taki był cel i sens tej pielgrzymki 11 lipca z Gaworzyc na Górę św. Anny na Ziemi Głogowskiej. Jej intencją było ustanie pandemii koronawirusa, ale przede wszystkim prosiliśmy też o nowe powołania kapłańskie, o powołania do służby Bożej. Dlatego dzisiaj za przyczyną św. Anny prosiliśmy dobrego Boga o powołania, aby byli kapłani, którzy będą nam służyć - mówi ks. Kamil Wiącek, wikariusz parafii pw. św. Barbary w Gaworzycach.  

Zobacz zdjęcia: Pielgrzymka z Gaworzyc na Górę św. Anny

- Jest to piękne świadectwo wiary uczestników pielgrzymki. W ten sposób chcemy być wierni duchowi pielgrzymowemu, bo jest to piękna forma budowania wspólnoty Kościoła - dodaje ks. Wiącek. 

Pielgrzymi pieszo pokonali drogę w obie strony, czyli w sumie trasę liczącą ok. 16 km.  

CZYTAJ DALEJ

PKW: w porównaniu do pierwszej tury mamy wzrost wykroczeń związanych z wyborami

2020-07-12 10:46

[ TEMATY ]

wybory

wybory 2020

PAP/Paweł Supernak

Nie otrzymaliśmy informacji o istotnych problemach związanych z otwarciem lokali wyborczych; w porównaniu do pierwszej tury mamy wzrost wykroczeń związanych wyborami, odnotowano m.in. 42 przypadki naruszenia ciszy wyborczej - poinformował w niedzielę rano szef PKW Sylwester Marciniak.

Marciniak zaznaczył, że całym kraju o godz. 7.00 otwarto ponad 27 tys. lokali. Także poza Polską w blisko 90 krajach w 171 obwodach rozpoczęło się o godz. 7.00 ponowne głosowanie w wyborach prezydenta RP. Jak dodał, ponad 200 tys. członków komisji wyborczych do godz. 21.00 jest gotowych przyjąć karty do głosowania od blisko 30 mln osób uprawnionych do głosowania.

"Nie otrzymaliśmy informacji o istotnych problemach związanych z otwarciem lokali wyborczych i rozpoczęciem glosowania. Natomiast jeżeli chodzi o informację z działań policyjnych, to mamy co prawda wzrost zdarzeń związanych z wyborami w porównaniu do pierwszej tury, bo w dniu dzisiejszym mamy 253 zdarzenia, a poprzednio 167 o tej samej porze" - poinformował Marciniak.

Dotyczy to przede wszystkim takich wykroczeń, jak niedozwolone umieszczenie plakatów (21 przypadków), naruszenie ciszy wyborczej (41 przypadków) oraz 148 uszkodzeń ogłoszeń wyborczych - poinformował przewodniczący PKW.(PAP)

autor: Marzena Kozłowska, Aneta Oksiuta

mzk/ aop/ wj/

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Reklama

Najczęściej czytane

Wspierają nas

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Redaktor Naczelna Tygodnika Katolickiego „Niedziela” wyznaczyła w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję