Reklama

#WspieramyPolskę z PKN ORLEN

Tysiące kilometrów i uczestników w dziesiątkach miast. To nie trasa koncertowa zespołu, a wakacyjna trasa ciężarówki #WspieramyPolskę. Przez blisko 2 miesiące pojazd PKN ORLEN przemierzał nasz kraj, promując patriotyzm gospodarczy.

Niedziela Ogólnopolska 40/2020, str. 62-63

Materiał prasowy

Martyna Dąbrowska i Patryk Adamczyk – grupa sportowa orlen

Martyna Dąbrowska i Patryk Adamczyk – grupa sportowa orlen

Akcja #WspieramyPolskę, organizowana przez PKN ORLEN przy współpracy z Fundacją ORLEN, obejmowała cykl spotkań w 50 miastach i miejscowościach na terenie całego kraju. Przez blisko 2 miesiące ciężarówka odwiedzała polskie miasta i miejscowości, promując patriotyzm gospodarczy oraz firmy z polskim kapitałem.

Patriotyzm gospodarczy

Dla polskich przedsiębiorstw 2020 r. to trudny okres. Pandemia COVID-19 skomplikowała sytuację finansową niejednej firmy. PKN ORLEN jako jedna z największych spółek w kraju od lat wspiera rodzimy biznes.

Reklama

Pochodzące od polskich producentów produkty stanowią trzon oferty dostępnej na stacjach PKN ORLEN.

Na niemal 1800 należących do koncernu stacjach paliw w Polsce 85% asortymentu pozapaliwowego pochodzi właśnie z Polski. Te produkty cieszą się dużą popularnością również za granicą – na stacjach ORLEN na Litwie 20% sprzedaży pozapaliwowej stanowią produkty wytworzone w Polsce, a w Czechach i na Słowacji to niemal 30%. Polskie produkty cieszą się popularnością również na należących do koncernu stacjach w Niemczech, np. 75% całej sprzedaży płynu do spryskiwaczy stanowi tam produkt ORLEN Oil. Przykładem może być również przedsiębiorstwo Nowel, zajmujące się produkcją pieczywa, w tym tego dostępnego na stacjach PKN ORLEN.

Obecnie firma eksportuje towary do 12 krajów w Europie.

Kampania w Polsce

Reklama

Biało-czerwona 21-metrowa ciężarówka PKN ORLEN dotarła do 14 województw, spędzając w trasie ponad 1000 godzin. Akcja rozpoczęła się 20 czerwca w Wyszkowie, a zakończyła 8 sierpnia w Płocku.

W akcję #WspieramyPolskę aktywnie zaangażowali się współpracujący z PKN ORLEN sportowcy: Robert Kubica stał się twarzą kampanii promocyjnej, a na trasie, podczas spotkań z mieszkańcami, można było zobaczyć kilkudziesięciu mistrzów z Grupy Sportowej ORLEN oraz ORLEN Team, m.in. Patrycję Bereznowską, lekkoatletkę specjalizującą się w biegu 24-godzinnym, Wojciecha Bógdała, członka polskiej Motoparalotniowej Kadry Narodowej, Piotra Małachowskiego, dwukrotnego wicemistrza olimpijskiego w rzucie dyskiem, oraz Macieja Bieleckiego, Rafała Omelkę, Remigiusza Olszewskiego czy członków Grupy Akrobacyjnej Żelazny.

Szeroka oferta atrakcji

Wraz ze sportowcami na rodziny z dziećmi i mieszkańców odwiedzanych miejscowości czekała moc atrakcji. Za sprawą symulatorów PLAYSEAT z grą F1 2019 chętni mogli poczuć się jak kierowca Alfy Romeo Racing ORLEN i ORLEN Team ART – Robert Kubica. Osoba, która uzyskała najlepszy czas dnia w wirtualnym wyścigu, otrzymała w nagrodę grę F1 2020. Na refleksomierzu z kolei uczestnicy spotkania mogli sprawdzić swój czas reakcji, a także porównać swoje wyniki z mistrzami sportu z Grupy Sportowej ORLEN oraz ORLEN Team. Spotkaniom towarzyszyły promocje i degustacje polskich produktów. Każdy, kto odwiedził przystanek ciężarówki, mógł spróbować m.in. napojów i przekąsek, które na co dzień są dostępne na stacjach ORLEN. W ten sposób koncern promuje firmy z polskim kapitałem – często są to małe, rodzinne przedsiębiorstwa. Uczestnicy eventów otrzymali produkty firm takich jak Bracia Sadownicy, Crispy Natural, FC Pszczółka, SOTI Natural, Tago, TBM czy ZPC Śnieżka.

Polacy cenią polskie produkty

Postawę promowania patriotyzmu gospodarczego doceniają konsumenci. Według badań przeprowadzonych przez instytut Kantar, trzech na czterech Polaków uważa, że koncerny takie jak PKN ORLEN powinny aktywnie angażować się we wspieranie polskich producentów. Prawie 90% Polaków do zakupu towaru zachęca informacja o jego krajowym pochodzeniu, a aż 80% uważa, że polskie produkty są lepsze i bardziej ekologiczne.

Akcja #WspieramyPolskę w liczbach:
1 ciężarówka
14 województw
50 miejscowości, w których odbyła się akcja
1000 godzin w trasie
5500 przejechanych kilometrów
20000 uczestników akcji

2020-09-30 11:17

Ocena: +1 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Ks. Zollner: seksualność wciąż jest tematem tabu

2021-09-20 16:03

[ TEMATY ]

przemoc

nadużycia seksualne

przestępstwa seksualne

Grażyna Kołek

„Choć ciągle jesteśmy w Kościele w Europie Środkowo-Wschodniej w sytuacji mierzenia się z problemem wykorzystywania, to wiele zostało już zrobione, by chronić dzieci i bezbronnych dorosłych” – uważa ks. Hans Zollner, członek Papieskiej Komisji ds. Ochrony Małoletnich. Uczestniczy on w warszawskiej konferencji o ochronie małoletnich w Kościołach Europy Środkowo-Wschodniej.

Wszystkie episkopaty ustanowiły już odpowiednie instytucje odpowiedzialne za pracę w zakresie prewencji i radzenia sobie z przypadkami wykorzystywania, przygotowały też stosowne wytyczne postępowania. Wiele uniwersytetów katolickich ma już w programie studia z zakresu ochrony małoletnich. Konferencja ma za zadanie wskazać, co należy zrobić, by lepiej unikać wykorzystywania w Kościele.

CZYTAJ DALEJ

107 lat temu Legion Śląski wymaszerował z Cieszyna

2021-09-21 07:14

[ TEMATY ]

historia

pl.wikipedia.org

Drużyna Sokoła w Dziedzicach, która w 1914 roku wstąpiła do Legionu Śląskiego

Drużyna Sokoła w Dziedzicach, która w 1914 roku wstąpiła do Legionu Śląskiego

107 lat temu, 21 września, z Cieszyna wymaszerował Legion Śląski. Ponad 400 ochotników ze Śląska Cieszyńskiego dotarło do Mszany Dolnej, gdzie dołączyli do II Brygady Legionów Polskich. Pożegnanie legionistów było manifestacją polskości.

"O godzinie 1 z południa wmaszerowała na rynek przednia straż naszego oddziału. Za chwilę potem odezwała się wesoło trąbka, dając znać, że i siła główna się zbliża. Wszystkim dech w piersiach zaparło. Jeszcze chwila oczekiwania a na rynek wmaszerowały miarowym krokiem i sprawnie, w szyku bojowym, zajęły całą połać obszernego placu przed Domem Narodowym głębokie kolumny legionistów polskich (…) z bronią umajoną kwiatami. Huragan okrzyków i oklasków przywitał żołnierzy naszych" - relacjonowała wydarzenie gazeta "Robotnik Śląski".

CZYTAJ DALEJ

Za życiem w Jarosławiu

2021-09-21 11:30

archiwum Radio Fara

W Marszu wzięły udział całe rodziny

W Marszu wzięły udział całe rodziny

W ostatnią niedzielę, 19 września 2021 r., w Jarosławiu odbył się Marsz dla życia i rodziny. Pochód przeszedł z kościoła Miłosierdzia Bożego do jarosławskiego Opactwa. W tym roku hasłem wydarzenia były słowa: „Tato – bądź, prowadź, chroń”.

Marsz zgromadziły wiernych, którym zależy na obronie życia od poczęcia aż do naturalnej śmierci. Rodziny całymi rodzinami gromadziły się na tym wydarzeniu, aby swoim świadectwem mówić o życiu. W wydarzeniu wzięli udział także Wojownicy Maryi z Przemyśla, Domowy Kościół i inne wspólnoty eklezjalne. Miłość, życie i rodzina to najlepsza jest nowina – z takim hasłem uczestnicy marszu przechodzili przez Jarosław.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Redaktor Naczelna Tygodnika Katolickiego „Niedziela” wyznaczyła w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję