Reklama

Wiadomości

Poważne naruszenie: LGBT w szkołach bez zgody rad rodziców

[ TEMATY ]

szkoła

Karta LGBT+

Fotolia.com

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Instytut Ordo Iuris wziął pod lupę szkoły, w których umożliwiono działalność organizacjom ruchu LGBT. Do wojewódzkich kuratorów oświaty trafiły pierwsze skargi na nienależyte wykonywanie zadań przez dyrektorów szkół w czterech województwach: mazowieckim, śląskim, łódzkim oraz kujawsko-pomorskim. W sześciu szkołach stwierdzono pomijanie rad rodziców przy podejmowaniu decyzji o udostępnieniu szkół organizacjom związanym z ruchem LGBT. Kuratorzy ocenią teraz, czy doszło do naruszenia Prawa oświatowego.

Zgodnie z art. 86 ust. 2 ustawy Prawo oświatowe, dyrektor może wyrazić zgodę na podjęcie działalności w szkole przez stowarzyszenie lub inną organizację, której celem statutowym jest działalność wychowawcza lub dydaktyczna, wyłącznie po uzyskaniu pozytywnej opinii rady rodziców W sześciu szkołach mogło dojść do naruszenia tej procedury.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Reklama

Dyrektor jednej ze szkół w województwie mazowieckim stwierdził, że „z uwagi na fakt, iż w szkole nie działa rada szkoły, szkoła nie dysponuje pisemnymi opiniami rady rodziców dotyczącymi podjęcia działalności przez organizacje”. Co istotne, rada rodziców jest innym organem niż rada szkoły. O ile rady szkół nie muszą działać w szkołach, o tyle rady rodziców funkcjonują obowiązkowo, a wyjątki od tej zasady może ustanowić jedynie ministerstwo w drodze osobnego rozporządzenia. Zeszłoroczny raport Najwyższej Izby Kontroli potwierdził ustalenia Instytutu Ordo Iuris w tym zakresie - wiele szkół wciąż nie dostosowało swoich procedur do wymagań ustawodawcy, którego intencją było w tym przypadku, by rodzice byli informowani o treściach przekazywanych w szkole nie tylko każdy z osobna, ale także jako grupa reprezentowana właśnie przez radę rodziców, dysponującą łącznie szerszą możliwością zapoznania się z opiniowanymi treściami.

W innej szkole w województwie mazowieckim dyrektorzy szkół dopuścili do działalności Fundację Edukacji Społecznej, która m.in. publicznie wyrażała poparcie dla postulatu wprowadzenia „obowiązkowej, rzetelnej i neutralnej światopoglądowo edukacji seksualnej dla gimnazjalistów i licealistów na terenie miasta i gminy Kraków” oraz była partnerem kampanii społecznej pt. „ABC seksu w obrazkach”, a także Fundację „Polska jest kobietą” powiązaną personalnie i organizacyjnie ze skrajnymi ugrupowaniami politycznymi (na czele z partią Inicjatywa Feministyczna), a w ostatnich latach publicznie deklarującą wsparcie dla inicjatyw na rzecz aborcji.

Innym przykładem jest funkcjonująca w szkole w województwie łódzkim Fundacja Nowoczesnej Edukacji „SPUNK”, zajmująca się edukacją seksualną dzieci w każdym wieku, propagowaniem antykoncepcji i ideologii ruchu LGBT (w tym tzw. Marszów Równości). Już w 2013 r. przed szkodliwą działalnością Fundacji ostrzegało Forum Rodziców i Wychowawców „Nie szkodzić”, wskazując m.in., że Fundacja zachęca dzieci do wczesnej inicjacji seksualnej, co pozostaje w sprzeczności z rozporządzeniami MEN dotyczącymi podstawy programowej.

Kolejny przykład to organizowany w województwie kujawsko-pomorskim projekt „Przystanek Różnorodność”. W ramach jego poprzedniej edycji zajęcia prowadziła wolontariuszka Grupy Edukatorów Seksualnych „Ponton”. Z kolei w jednej ze szkół w Katowicach, dyrektor zwrócił się do rady rodziców o wydanie pozytywnej opinii na temat wniosku o realizację projektu „Kuźnia różnorodności” (Instytut Ordo Iuris informował w październiku, że otrzymał on dofinansowanie od miasta w wysokości 8.800,00 zł). Miał on być realizowany przez Regionalne Centrum Wolontariatu i Stowarzyszenie Tęczówka. Rada rodziców zgodziła się na współpracę jedynie z pierwszą z tych organizacji. Nie wyraziła natomiast formalnej zgody na funkcjonowanie na terenie szkoły Stowarzyszenia Tęczówka, przynależącego do ruchu LGBT. Prezes tej organizacji na swojej stronie internetowej przedstawia się jako „aktywista LGBTQIA+” oraz „współorganizator Marszy Równości, Śląskich Manif oraz Strajków Kobiet w Katowicach”.

„Decyzje o tak istotnym wpływie na dobro dziecka, jak włączanie w proces jego wychowania w szkole organizacji zewnętrznych, nie mogą być podejmowane przez dyrektorów szkół bez zgody rad rodziców. W świetle art. 48 Konstytucji tylko rodzice są uprawnieni do decydowania, komu powierzają wychowanie swoich dzieci, aby odbywało się ono w zgodzie z ich przekonaniami. Skargi złożone przez Instytut do kuratoriów oświaty to kolejny, z pewnością nie ostatni, krok w celu poszerzenia zakresu ochrony tego konstytucyjnego prawa rodziców” – skomentował Nikodem Bernaciak, ekspert Centrum Analiz Ordo Iuris.

2019-03-13 13:45

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

MEN: prezydent miasta nie może narzucać wartości, w duchu których będą wychowywani uczniowie

[ TEMATY ]

Karta LGBT+

fotolia.com

„Prezydent miasta jako organ prowadzący szkoły nie posiada kompetencji, by narzucać rodzicom wartości, w duchu których mają być wychowywane ich dzieci” – podkreśla Marzena Machałek, sekretarz stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej w odpowiedzi na oświadczenie grupy polskich senatorów. Zostało ono wystosowane do resortu w sprawie podpisania przez prezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego deklaracji „Warszawska polityka miejska na rzecz społeczności LGBT+”, potocznie nazywanej Kartą LGBT+.

W odpowiedzi na oświadczenie senatorów ministerstwo przypomina, że w każdej szkole obowiązuje program wychowawczo-profilaktyczny uchwalany przez radę rodziców w porozumieniu z radą pedagogiczną w oparciu o diagnozę potrzeb uczniów. Jego celem jest wspieranie wychowanków we wszechstronnym rozwoju ukierunkowanym na osiągnięcie pełni dojrzałości.
CZYTAJ DALEJ

Św. Faustyna Kowalska

[ TEMATY ]

św. Faustyna Kowalska

youtube.com/faustyna

Zmarła 84 lata temu, 5 października 1938 r. o godz. 22.45. S. Eufemia Tarczyńska, świadek umierania Świętej, wspominała: „To było jakoś koło jedenastej w nocy. Gdy przyszłyśmy tam, Siostra Faustyna jakby lekko otworzyła oczy i trochę się uśmiechnęła, a potem skłoniła głowę i już...”

Dzieciństwo Helena Kowalska urodziła się 25 sierpnia 1905 r. jako trzecie z dziesięciorga dzieci, w rolniczej rodzinie z Głogowca k. Łodzi. Od dzieciństwa odznaczała się pobożnością, umiłowaniem modlitwy, pracowitością i posłuszeństwem oraz wielką wrażliwością na ludzkie biedy. Do szkoły chodziła niecałe trzy lata: jako szesnastoletnia dziewczyna opuściła rodzinny dom, by na służbie w Aleksandrowie i Łodzi zarobić na własne utrzymanie i pomóc rodzicom. POMÓDL SIĘ - RÓŻANIEC ZE ŚW. SIOSTRĄ FAUSTYNĄ #NIEZBĘDNIK RÓŻAŃCOWY
CZYTAJ DALEJ

Kard. Ryś: czy masz w sobie pragnienie przyjęcia miłosierdzia Bożego?

2024-10-05 19:00

[ TEMATY ]

archidiecezja łódzka

Julia Saganiak

- Możesz o Bogu wszystko wiedzieć, możesz mieć habilitację, tytuł profesora z teologii, przeczytać wszystkie książki, ale jak mówisz, że jesteś chrześcijaninem i nie przyjmujesz od Niego miłosierdzia, mówi Franciszek, to jesteś ateistą – powiedział kard. Ryś.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję