W pierwszą sobotę marca mężczyźni z Grudziądza zebrali się na Eucharystii u księży marianów w parafii pw. Niepokalanego Serca NMP. Mszy Św. przewodniczył ks. Mateusz Cielecki MIC.
Zgromadzeni usłyszeli Słowo Boże jako Słowo do nawrócenia i Słowo, które ma odmienić nasze życie. Ewangelia odnosiła się do powołania św. Mateusza. Bardzo mocny jest wzrok Jezusa, który często akcentowany jest w Dobrej Nowinie, kiedy Jezus przechodzi i kogoś dostrzega. To jest wzrok, który dotyka głębi serca. - Wzrok, który wraz ze Słowem Jezusa prowokuje do tego, że muszę odpowiedzieć na wezwanie, że muszę coś zmienić. Mateusz zostawił wszystko. Zobaczył, że jego dotychczasowe życie, mimo że był bogaty, że miał wpływy, to nie dawało mu szczęścia – mówił marianin. On to zostawia: sposób życia, majątek, sposób wartościowania, dlatego, że spotkał Jezusa.
Prelegenci podzielili się swoim doświadczeniem Kościoła
Czas wspólnej modlitwy, prelekcji oraz rozmów przy kawie – tak wyglądał Grudziądzki Kongres Wspólnot.
Odbył się on 13 kwietnia w parafii św. Maksymiliana Marii Kolbego. Mszę św. sprawowało 12 księży pod przewodnictwem ks. Wojciecha Nowickiego, redaktora naczelnego Radia Emaus. Na początku Mszy św. wszystkich zebranych powitał ks. kan. Dariusz Kunicki, dziekan rejonu grudziądzkiego. W homilii ks. Nowickiego usłyszeliśmy o fundamencie tworzenia wspólnoty Kościoła, którym jest wzajemna wrażliwość na siebie.
W tatrzańskim sanktuarium na Wiktorówkach odprawiona zostanie tradycyjna Pasterka - najwyżej w Polsce. Co roku na nocną Mszę św. do Sanktuarium Królowej Tatr położonego na wysokości ok. 1200 m n.p.m. docierają setki wiernych. Dominikanie - gospodarze świątyni, apelują do wiernych o odpowiedzialne zachowanie w czasie świątecznej wędrówki.
„Bardzo uczulamy i prosimy w imieniu swoim oraz pracowników Tatrzańskiego Parku Narodowego o niepozostawianie śmieci na terenie Parku. Przypominamy, że jesteśmy w górach i na terenie Sanktuarium Matki Bożej Jaworzyńskiej” – podkreślają dominikanie w komunikacie.
Izajasz kieruje słowo do ziem dotkniętych hańbą i przemocą. W tle stoją północne krainy Zabulona i Neftalego, pierwsze wystawione na cios Asyrii. Perykopa nazywa je „Galileą pogan”, bo były pograniczem, gdzie mieszały się ludy i wpływy. Właśnie tam ma zabłysnąć światło. Hebrajskie ʾôr (’or) oznacza jasność, która nie tylko rozprasza mrok, ale ujawnia drogę. Ciemność w prorokach bywa konkretna: lęk, ucisk, poczucie, że przyszłość została zabrana. Dlatego obrazy jarzma, kija i rózgi mówią o codziennym ciężarze, jaki kładzie na człowieku władza przemocy.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.