Reklama

Kościół chce słyszeć głos młodych

Kościół chce słyszeć głos młodych – powiedziała Lizaveta Bohusz reprezentująca episkopat Białorusi na odbywającym w dniach 5-6 listopada w Krakowie spotkaniu delegatów Komisji ds. Młodzieży Rady Konferencji Episkopatów Europy. Przedstawiciele europejskich episkopatów przygotowują Międzynarodowy Kongres Młodych, który w przyszłym roku odbędzie się pod Wawelem.

[ TEMATY ]

młodzi

młodzież

Młodzi w Kościele

www.flickr.com/photos/episkopatnews

Delegaci Komisji ds. Młodzieży Rady Konferencji Episkopatów Europy (Consilium Conferentiarum Episcoporum Europae – CCEE) 5 i 6 listopada spotkali się na zaproszenie abp. Marka Jędraszewskiego w Domu Arcybiskupów Krakowskich.

– Impulsem do rozmowy o młodych jest ubiegłoroczny synod biskupów poświęcony właśnie tej tematyce. Jeszcze raz chcemy młodych odkrywać, żebyśmy potrafili znaleźć właściwy język, w którym możemy na nowo tłumaczyć Ewangelię dla tego pokolenia – powiedział ks. Krzysztof Marcjanowicz z Papieskiej Rady ds. Krzewienia Nowej Ewangelizacji, który jest jednym z uczestników spotkania.

– Od synodu w Rzymie rozpoczął się nowy okres w życiu Kościoła. Młodzież zaczyna ważyć więcej. Kościół chce słyszeć głos młodych – mówi Lizaveta Bohusz z diecezji grodzieńskiej reprezentująca w Krakowie episkopat Białorusi. – Młodzi chcą, żeby ich głos był słyszany, żeby nie tylko starsi mówili o młodych, ale żeby starsi mówili razem z młodymi. Myślę, że to jest też zamiar papieża Franciszka i ważna opcja dla młodzieży – nie tylko ktoś będzie troszczył się o nas, ale my też chcemy troszczyć się o samych siebie – dodała delegatka z Białorusi, która była uczestniczką także posynodalnego spotkania w Rzymie poświęconego młodzieży.

Reklama

W czasie jednej z przedpołudniowych sesji kard. Jean-Claude Hollerich mówił o tym, jak w Kościele obudzić dzisiaj młodzież. Abp Jędraszewski zwrócił uwagę, że pomysł, aby Międzynarodowy Kongres Młodych w przyszłym roku odbył się właśnie w Krakowie to inicjatywa arcybiskupa Luksemburga. – Kard. Hollerich bardzo chciał, żeby młodzież europejska mogła się spotkać w Polsce, w Krakowie, ponieważ tutaj jest jeszcze żywy Kościół, Kościół młody. Chciał, żeby młodzi ludzie z innych krajów Europy, zwłaszcza tych, gdzie zapomina się o chrześcijańskich tradycjach, doświadczyli, co to znaczy „żywy Kościół” – Kościół, który tętni życiem i jest skierowany obecnie na formację młodych, ale także na budowanie Kościoła przyszłości, bo młodzi z dzisiaj za kilkanaście lat będą decydowali o tym, jak będzie wyglądał Kościół – mówił metropolita krakowski.

Delegaci Komisji ds. Młodzieży CCEE rozmawiali w Krakowie także o recepcji posynodalnej adhortacji apostolskiej „Christus vivit” w ich krajach. Abp Jędraszewski podkreśla, że przyszłoroczny kongres młodych to z jednej strony odpowiedź na program papieża Franciszka dla młodzieży pozostawiony w adhortacji „Christus vivit”, a z drugiej strony to czas przygotowania do kolejnych Światowych Dni Młodzieży, które w 2022 r. odbędą się w Lizbonie.

Międzynarodowy Kongres Młodych zaplanowany jest w Krakowie w dniach 20-23 października 2020 r. Jak zwraca uwagę ks. Marcjanowicz, Kościół w tym czasie świętuje wspomnienie św. Jana Pawła II – papieża z Krakowa. – Wiemy, że Jan Paweł II ludzi młodych szczególnie sobie ukochał. Do nich adresował Światowe Dni Młodzieży, które powstały z jego pomysłu. Niesamowity potencjał widział w młodości – potencjał piękna i dobra, i chciał, żeby tym potencjałem wzbogacony był cały Kościół, żeby tym żył, żeby szedł i głosił Ewangelię z taką młodością – mówi ks. Marcjanowicz.

Reklama

Abp Jędraszewski poinformował, że przyszłoroczne wydarzenie o charakterze europejskim ma być połączone z przybyciem do Krakowa delegacji młodych ze wszystkich diecezji Polski, aby było to „święto i europejskie, i polskie”. – Chcielibyśmy, żeby młodzież polska inspirowała tę zachodnią, czy z innych stron Europy, ale także, żeby nasza młodzież czerpała bogactwo, które przecież jest u młodych innych krajów europejskich – podkreśla metropolita krakowski.

Rada Konferencji Episkopatów Europy (Consilium Conferentiarum Episcoporum Europae – CCEE) powstała w 1971 r. Sekretariat Rady mieści się w szwajcarskim Sankt Gallen. Zgodnie ze statutem z 1993 r. poszczególne konferencje biskupów reprezentowane są przez swych przewodniczących. Zadaniem Rady jest koordynowanie współpracy Kościołów lokalnych Europy.

2019-11-06 10:49

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Wrocław: dziś rozpoczyna się 42. Europejskie Spotkanie Młodych Taizé

[ TEMATY ]

młodzi

Taize

młodzież

Młodzi w Kościele

Informacja prasowa

Dziś rozpoczyna się we Wrocławiu 42. Europejskie Spotkanie Młodych organizowane przez Wspólnotę z Taizé. Bedzie ono trwać do 1 stycznia 2020 r. Do stolicy Dolnego Śląska przyjedzie ponad 20 tys. młodych w wieku od 18 do 35 lat z prawie 70 krajów.

Uczestnicy spotkania zostaną przyjęci przez mieszkańców Wrocławia i okolicznych miejscowości. Jak podkreślają organizatorzy, spotkanie to będzie okazją do poszukiwania odpowiedzi na stawiane sobie pytania poprzez wspólną modlitwę oraz doświadczenie gościnności.

„Zawsze w drodze. Nigdy nie wykorzenieni” – to hasło, pod jakim br. Alois, przełożony ekumenicznej wspólnoty z Taizé przedstawi młodym 5 propozycji konkretnych działań na przyszłość. Propozycje te rozważane będą podczas Spotkania we Wrocławiu.

- Propozycje przygotowane przez br. Aloisa to zachęta do bardzo konkretnych działań. Podczas Europejskiego Spotkania Młodych będziemy je czytać, rozważać, próbować zrozumieć a także szukać sposobów, by rzeczywiście wprowadzać je w życie – mówi KAI brat Marek. - Hasło zaproponowane przez br. Aloisa „Zawsze w drodze. Nigdy nie wykorzenieni”, jest mocno związane z Polską – dodaje.

Br. Marek zaznacza, że te 5 propozycji może być punktem wyjścia do rozważań dla młodych na cały nadchodzący rok.

W spotkaniu z europejską młodzieżą we Wrocławiu wezmą udział bracia ze Wspólnoty Taizé, prymas Polski abp Wojciech Polak, metropolita wrocławski abp Józef Kupny, metropolita łódzki abp Grzegorz Ryś, bp Jerzy Samiec, zwierzchnik Kościoła ewangelicko-augsburskiego w Polsce, bp Ryszard Bogusz z tegoż Kościoła jak również przedstawiciele Kościoła prawosławnego i innych Kościołów skupionych w Polskiej Radzie Ekumenicznej raz rabin David Basok z wrocławskiej synagogi pod Białym Bocianem.

Przebieg spotkania

Tegoroczne spotkanie rozpocznie się 28 grudnia po południu z chwilą przybycia i rozmieszczenia poszczególnych grup młodzieży w różne wrocławskie lokalizacje (Hala Stulecia, Stadion Wrocław oraz w inne miejsca).

Następnie uczestnicy spotkania otrzymują program, plecak upoważniający do poruszania się środkami komunikacji miejskiej i pobierania posiłków oraz plan dojazdu do jednej z parafii, w której będą przyjęci. Po powitaniu uczestnicy udają się do rodzin, w których będą goszczeni. Pielgrzymów przyjmą mieszkańcy ok. 120 parafii z Wrocławia i okolicznych miejscowości.

O godzinie 17.30 zaplanowano wydawanie kolacji oraz suchego prowiantu na następny dzień (w halach namiotowych przy Hali Stulecia oraz na Placu Wolności).

Wieczorem o 19.00 odbędzie się wspólna modlitwa w Hali Stulecia i w kościołach w centrum miasta.

Kolejnego dnia po śniadaniu u goszczących rodzin, młodzi będą uczestniczyć w niedzielnej Eucharystii w goszczącej parafii. Po niej nastąpią spotkania z osobami zaangażowanymi w życie lokalnej wspólnoty, dzielnicy. O godzinie 14. 45 w różnych lokalizacjach w centrum miasta, zaplanowano spotkania tematyczne poruszające tematy wiary, życia wewnętrznego, spraw społecznych i sztuki.

Następnie o godz. 17.30 rozpocznie się wydawanie kolacji oraz suchego prowiantu na kolejny dzień (w halach namiotowych przy Hali Stulecia i na Placu Wolności), a o 19.00 modlitwa wieczorna w Hali Stulecia i w kościołach w centrum miasta.

W dniach 30-31 grudnia program poranny odbywa się w goszczących parafiach. Uczestnicy zjedzą śniadanie u swoich gospodarzy. Później, o 8.30, udadzą się na poranną modlitwę z prostą liturgią, która została przygotowana przez Taizé. Jej układ oraz teksty śpiewów będzie można znaleźć w książeczce spotkania, którą każdy uczestnik otrzyma w dniu przyjazdu w swoim własnym języku. Po modlitwie zaplanowano czas na wymianę myśli w małych grupach i spotkania z osobami zaangażowanymi w życie lokalnej wspólnoty. O godzinie 12.00 rozpocznie się wydawanie gorącej herbaty na Placu Wolności, a o 13.00 – modlitwa w kościołach centrum miasta.

30 grudnia o godzinie 14.45, w różnych miejscach w centrum miasta, zaplanowano spotkania tematyczne poruszające tematy wiary, życia wewnętrznego, spraw społecznych oraz sztuki.

Z kolei 31 grudnia o 14.45 w Hali Stulecia, odbędzie się spotkanie dla wszystkich Polaków wraz z uroczystą Mszą Św. Od 17.30 rozpocznie się wydawanie kolacji oraz suchego prowiantu na następny dzień (w halach namiotowych przy Hali Stulecia oraz na Placu Wolności), a o 19.00 – modlitwa wieczorna w Hali Stulecia i w kościołach w centrum miasta. Tego dnia odbędzie się również modlitwa o pokój w goszczących parafiach (23.00), a następnie radosne „Święto Narodów”, podczas którego różne grupy gości przedstawiają swoje kraje i kultury.

Na dzień 1 stycznia nie zaplanowano specjalnego programu w parafiach goszczących. Uczestnicy mają możliwość udziału w noworocznej Eucharystii oraz pożegnalnym obiedzie z goszczącymi ich rodzinami, po którym wyruszają w drogę powrotną.

Liczba uczestników

Według informacji uzyskanych w Centrum Przygotowań we Wrocławiu, liczba uczestników prawdopodobnie przekroczy pierwotne założenia. Na Europejskie Spotkanie Młodych do Wrocławia przyjedzie ponad 20 tys. osób, w tym ok. 10 tys. uczestników z zagranicy, reprezentujących ok. 70 krajów głównie europejskich, choć będą też przedstawiciele innych kontynentów.

Obsługa prasowa

Biuro Prasowe podczas Europejskiego Spotkania Młodych we Wrocławiu zlokalizowane będzie w Hali Stulecia w Sali Cesarskiej. Czynne będzie 28 grudnia od godz. 9 do godz. 19. W kolejnych dniach – 29, 30 i 31 grudnia w godz. od 16 do 19.

W Biurze otrzymać będzie można wiele materiałów, m.in. program spotkania, komunikaty oraz codzienne medytacje br. Aloisa w języku francuskim, angielskim i polskim. Do dyspozycji mediów w Biurze przebywać też będzie wielojęzyczna ekipa braci i młodych z różnych krajów, gotowych do rozmowy i odpowiedzi na pytania.

Wszelkich informacji dziennikarzom mediów zagranicznych udziela br. Jasper. Można do niego napisać na adres media@taize.fr lub zadzwonić pod numer 0033 695 783 133. Od 26 grudnia działać będzie również numer 0048 887 224 043.

Dziennikarze z Polski mogą kontaktować się z br. Markiem – marek@taize.fr, tel. 0048 602422849

Prośby o akredytacje można już kierować pod wspomniane adresy mailowe. Akredytacje będzie można odebrać w biurze prasowym. Tam też będzie się można akredytować przez cały czas trwania spotkania w godzinach otwarcia biura.

Wspólnota z Taizé

Główny organizator zarówno zbliżającego się spotkania, jak i wszystkich dotychczasowych – Wspólnota z Taizé powstała w 1940 r. z inicjatywy szwajcarskiego ewangelika reformowanego Rogera Schutza. Założył on klasztor, chcąc w ten sposób zgromadzić podobnie jak on myślących protestantów różnych wyznań, którzy nietypowo dla tego odłamu chrześcijaństwa (protestantyzm odrzuca życie zakonne) działaliby na rzecz jedności Kościoła. Z czasem do Taizé zaczęli przybywać również katolicy, a ostatnio także prawosławni i dziś wspólnota z wioski we francuskiej Burgundii ma charakter prawdziwie ekumeniczny. Na jej czele stoi od sierpnia 2005, po tragicznej śmierci założyciela, brat Alois.

Od 1978 bracia z Taizé organizują co roku na przełomie mijającego i nadchodzącego roku w różnych miastach Europy spotkania młodych ludzi z całego kontynentu w ramach tzw. Pielgrzymki Nadziei przez Ziemię. Czterokrotnie Europejskie Spotkania Młodych odbywały się w Polsce: dwa razy we Wrocławiu (1989/90 i 1995/96, raz w Warszawie (1999/2000) i raz w Poznaniu (2009).

Wybór Wrocławia jest odpowiedzią na zaproszenie wysłane na ręce przeora Taizé pod koniec 2014 r., równocześnie przez abp. Józefa Kupnego, metropolitę wrocławskiego, biskupa luterańskiego Ryszarda Bogusza, ówczesną Radę Miasta i prezydenta Wrocławia Rafała Dutkiewicza.

To wydarzenie odmieni Polaków...

- Wierzę, że to wydarzenie odmieni Polaków. Bardzo bym chciał i o to się modlę, żeby spotkanie młodych poza wspomnianym ożywieniem w naszych parafiach, pozwoliło nam doświadczyć jedności i otwarcia się na drugiego człowieka. Tej postawy uczył założyciel wspólnoty z Taizé – br. Roger. Takiego ducha można doświadczyć, kiedy odwiedzi się tę niewielka francuską wioskę, w której żyją bracia. Doskonale by było, gdybyśmy z tego ducha zaczerpnęli i w takim duchu rozpoczęli nowy 2020 rok - powiedział w niedawnym wywiadzie dla KAI abp Józef Kupny, metropolita wrocławski.

Życzenia od prezydenta Polski

Na znaczenie dzieła założyciela Wspólnoty z Taizé, brata Rogera w budzenia nadziei nie tylko dla środowisk zaangażowanych w ekumenizm, ale też dla wszystkich, którzy zabiegają o sprawiedliwy i trwały ład pokojowy na naszym kontynencie i w całym świecie wskazał w liście do uczestników 42 Europejskiego Spotkania Młodych prezydent Rzeczpospolitej Polskiej, Andrzej Duda.

- To piękne dzieło śp. Brata Rogera trwa i rozwija się po dzień dzisiejszy, obejmując swoim wpływem kolejne pokolenia młodych Europejczyków. Nadal inspiruje, szerzy ewangeliczne przesłanie jedności, miłości bliźniego oraz międzyludzkiej solidarności ponad historycznymi podziałami. Dziękuję Wam, uczestnikom Europejskiego Spotkania Młodych, za Wasz entuzjazm i wspaniałą, budującą postawę wiary. Dołączając się do Waszych noworocznych modlitw, raz jeszcze gorąco wszystkich Was pozdrawiam – napisał Prezydent RP.

CZYTAJ DALEJ

Trójjedyna miłość

Niedziela Ogólnopolska 24/2017, str. 33

[ TEMATY ]

Trójca Święta

"Trójca Święta", Andriej Rublow

Po uroczystości Zesłania Ducha Świętego wchodzimy dzisiaj na swoisty szczyt prawd wiary, którym jest uroczystość Trójcy Przenajświętszej. Mogłoby się wydawać, że tajemnica Trójjedynego Boga dosięga jakiegoś zenitu dla umysłu i serca ludzkiego. Tak sądząc, zapominalibyśmy jednak o tym, że Trójjedyna Miłość objawia się wyłącznie przez równie niedościgłą tajemnicę Jednorodzonego Syna Bożego, który w mocy Ducha Świętego spełnił ofiarę z Siebie samego jako dar z miłości.

Pierwsze czytanie wyraźnie podkreśla, że Stare Przymierze nie objawia wewnętrznej tajemnicy Boga. Niemniej jednak ludzie Starego Przymierza mają niezwykłe wyczucie tajemnicy Boga. I choć są „ludem o twardym karku”, to odwołując się do wolności i Bożego Miłosierdzia, mają nadzieję „uczynienia ich Bożym dziedzictwem” (por. Wj 34, 9).

Wiara w Boga Nowego Przymierza zostaje pogłębiona przez postać Jezusa Chrystusa i działanie Ducha Świętego. To przez Niego człowiek i świat zostali „stworzeni na nowo” i przyjęci do uczestnictwa w życiu Boga. To połączenie wiary w Jedynego Boga Izraela z Osobą i misją Jezusa Chrystusa oraz posłannictwem Jego Ducha nie narusza w niczym transcendencji Boga Ojca i wnika w to, co najgłębsze w Bogu.

Jezus, który objawia swym życiem, śmiercią i zmartwychwstaniem „miłość Boga Ojca”, działa w jedności i mocy Ducha Świętego. To Jego ustanowił Bóg narzędziem przebłagania przez wiarę mocą Jego Krwi – jak podkreśla św. Paweł Apostoł. To przez Chrystusa w Duchu Świętym, którego otrzymaliśmy, możemy wołać do Boga: „Ojcze!”. A więc nie jesteśmy już niewolnikami tego świata, lecz domownikami Boga samego. Św. Jan Paweł II w swoim liście apostolskim „Novo millennio ineunte” podprowadza nas do głębi tej niezwykłej tajemnicy, pisząc: „Jezus jest «Nowym Człowiekiem», który wzywa odkupioną ludzkość do udziału w Jego Boskim życiu”.

Jednak dopiero odczytany dzisiaj fragment Ewangelii według św. Jana ukazuje nam nieskończony horyzont miłości Bożej. Jest to bowiem ta sama tajemnica Miłości Trójjedynego Boga, który „odwiecznie miłuje Syna”, a jednocześnie posyła Go na świat, aby w zwyczajności życia ludzkiego, zwłaszcza przez cierpienie i śmierć, uratować ludzi od zagłady i potępienia. Jeśli więc ktoś nie rozpoznaje tej najwyższej Prawdy, sprzeciwia się jej – pozbawia się jednocześnie łaski i miłości Boga, która jest z nią związana, i sam siebie osądza.

Bez Prawdy Trójjedynego Boga nie miałby sensu żaden fragment rzeczywistości chrześcijańskiej, jak: wiara, modlitwa, miłość, sakramenty, etyka, życie moralne, śmierć czy nieśmiertelność... To w tej Prawdzie, ogarniającej całego człowieka, wszelka „teoria teologiczna” przekłada się na tajemnicę istnienia ludzkiego i życie praktyczne. Trójjedyna Miłość stanowi więc Początek, Sens i Cel wszelkiej rzeczywistości stworzonej, a zwłaszcza: człowieka...

Polecamy „Kalendarz liturgiczny” – liturgię na każdy dzień
Jesteśmy również na Facebooku i Twitterze

CZYTAJ DALEJ

Serce Jezusa #7

2020-06-07 05:51

aspekty.niedziela.pl

Zapraszamy do modlitwy i rozważań.

Tekst Litanii do Najświętszego Serca Pana Jezusa znajdziecie tutaj


„Serce Jezusa, gorejące ognisko miłości”. Płomień był symbolem miłości w obrazie serca, jaki widziała w drugim objawieniu św. Małgorzata Maria Alacoque. Zobaczyła je „jakby na tronie całkowicie z ognia i płomieni”. Ognisko to nie ledwie pełgający płomyk, ale ogień i płomień silny. Ten ogień chce Jezus w nas zapalić (Łk 12, 49). Płonął nim św. Ignacy (ignis po łac. znaczy ogień), św. Franciszek Ksawery, gorliwy misjonarz, i wielu innych. (ks. Stanisław Ziemiański SJ, Teologia Litanii do Najświętszego Serca Pana Jezusa, źródło: ampolska.co)


Z Encykliki papieża Piusa XII „Haurietis Aquas”, o kulcie Najświętszego Serca Jezusa:

By wszyscy lepiej mogli zrozumieć wartość dowodową tekstów Starego i Nowego Zakonu, które teologowie łączą z tym kultem, trzeba najpierw znać przyczyny, dlaczego Kościół otacza Boskie Serce Zbawiciela kultem latrii. Dobrze wiecie, Czcigodni Bracia, że te przyczyny są dwojakiego rodzaju. Jest jedna przyczyna wspólna dla wszystkich części ciała Jezusa Chrystusa, wynikająca z faktu, że Serce jako część najszlachetniejsza ludzkiej natury, jest hipostatycznie złączone z Osobą Słowa Bożego, i dlatego zasługuje na kult, którym Kościół darzy Osobę samego Syna Boga wcielonego. Chodzi tu o prawdę wiary katolickiej, ogłoszoną uroczyście na Soborze ekumenicznym w Efezie i na Soborze drugim Konstantynopolitańskim. Druga przyczyna odnosi się szczególnie do Boskiego Serca Zbawiciela i w szczególniejszy sposób domaga się dla niego kultu latrii, a to dlatego, że Serce Jego, więcej niż inne części ciała, jest naturalnym wskaźnikiem i symbolem Jego miłości dla rodu ludzkiego. Poprzednik Nasz, Leon XIII głosił: "W Sercu Jezusa jest symbol i obraz nieskończonej miłości Jezusa Chrystusa, która nas porusza do miłości wzajemnej".

Wiemy, że Pismo święte nie podaje żadnej osobnej wzmianki o specjalnym kulcie czci i miłości dla fizycznego Serca Słowa Wcielonego jako symbolu Jego miłości. Jeśli taki stan rzeczy otwarcie stwierdzamy, to dodajmy, że nie budzi w nas ani podziwu ani wątpliwości fakt inny, to mianowicie, że Miłość Boża, która jest racją zasadniczą tego kultu, bywa w Starym i w Nowym Zakonie w takich obrazach przedstawiana, które nas głęboko wzruszają. Obrazy te podawano w Piśmie świętym, by zapowiadały przyjście Syna Bożego w postaci człowieka, mogą więc być rozważane jako znaki tej Boskiej miłości i zapowiedzi kultu Boskiego Serca Zbawiciela.


Akt osobistego poświęcenia się Najświętszemu Sercu Pana Jezusa (na podstawie tekstu św. Małgorzaty Marii Alacoque):

Panie Jezu Chryste! Ja … oddaję się i poświęcam Twemu Najświętszemu Sercu moją osobę i całe moje życie, aby odtąd czcić, wielbić i miłować Twoje Serce dla nas na krzyżu włócznią żołnierza otwarte. Mocno postanawiam należeć całkowicie do Ciebie i czynić wszystko z miłości ku Tobie, wyrzekając się tego, co się Tobie we mnie nie podoba. Boskie Serce Jezusa, Ty bądź moją miłością i drogą mojego życia. Serce pełne miłosierdzia, ratuj mnie przed atakami złych mocy, przed moją grzesznością i słabością, bo w Twojej nieskończonej dobroci pokładam całą moją ufność i nadzieję świętości. Serce pełne miłości, przygarnij mnie do Siebie i spraw, abym poznał Ojca. Niech Twoja miłość – hojny dar Ducha Świętego – tak głęboko przeniknie moje serce, żebym zawsze pamiętał o Tobie i wiernie naśladował Ciebie. Oby imię moje zostało zapisane w Tobie, Serce mojego Boga i Pana, ponieważ bardzo pragnę, aby moim największym szczęściem i pełną radością było żyć i umierać jako Twój wierny sługa i apostoł. Amen.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Reklama

Najczęściej czytane

Wspierają nas

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Redaktor Naczelna Tygodnika Katolickiego „Niedziela” wyznaczyła w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję